عزل فرهاد رهبر،نتیجه سهم خواهی افراطیون سیاسی است
 پایگاه اینترنتی هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
عزل ونصب های صورت گرفته در آموزش عالی مورد تایید کمیسیون آموزش مجلس نیست زیرا بادیدگاه سیاسی افراطی صورت گرفته و کمیسیون آموزش در اولین جلسه خود موضوع عزل فرهاد رهبر،ریاست دانشگاه تهران را بررسی می کند.

شفاف:درحالیکه اکثریت دانشگاهیان وفرهیختگان کشور به مدیریت اصولی فرهادرهبر درکسوت ریاست دانشگاه  تهران اذعان دارند، فرجی دانا؛ وزیرعلوم و آموزش عالی دولت یازدهم در تصمیمی سوال برانگیز رهبررا ازسمت خود برکنار و محمدحسین امید،معاون مالی اداری وزارت علوم رابه عنوان سرپرست دانشگاه تهران انتخاب کرد،اگرچه پیش ازاین زمزمه هایی درموردعزل فرهادرهبرشنیده می شداما باتوجه به مدیریت موفق وی انتظار نمی رفت که این گمانه زنی ها اجرایی شود.


ابوالقاسم خسروی‌ سهل آبادی،عضوکمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس درگفت وگوباشفاف درموردعزل فرهادرهبرازریاست دانشگاه تهران گفت: اگرچه شعاردولت یازدهم، اعتدال و تدبیربود اما این شعار در عزل و نصب های مدیران دولتی اجرایی نشد و حتی شخص دکترروحانی نیز قبول دارند که دراین زمینه شعارانتخاباتی ایشان عملیاتی نشده است.

به گفته خسروی، انتظارات نمایندگان مجلس و ملت ایران از دولت یازدهم این است که شعارهایشان در عملکردشان نیز ظاهر شود،درواقع یکی از دلایلی که مردم به دکترروحانی رای دادند طرح این گونه شعارها ازسوی ایشان بود زیرا مردم از افراط درسیاست خسته شده بودند مردم حدوسط و اعتدال را انتخاب کردند اما این اعتدال درعمل نمود پیدا نکرد.

 


نماینده مردم تربت حیدریه درادامه افزود: اعتدال زمینه رشد و توسعه کشور و هم چنین مطرح شدن ایران درسطح  جهان اسلام می شود اما درعزل و نصب های مدیران،اعضای هئیت دولت و استانداران که یکی ازشاخصه های اعتدال است این مساله دیده نشد.

این عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن اشاره به رویکرد دولت یازدهم مبنی بر تغییر مدیران دولت گذشته،اظهارداشت: دراین دولت عملکرد مدیران مورد توجه قرارنمی گیرد بلکه عقاید سیاسی آنها مهم تلقی می شود که این موضوع پسندیده نیست.

خسروی ضمن اشاره به اینکه ممکن است نگاه آقای روحانی مانند اعضای هیئت دولت نباشد گفت: درهرصورت آنچه هم اکنون درعزل و نصب های دولتی دیده می  شود مورد تایید نیست و به نظر می رسد که سهم خواهی برخی ازعناصرافراطگرا منجر به چنین انتخاب هایی شده است.درواقع این بینش درمیان مدیران دولت یازدهم وجود دارد که مدیران هرچقدر هم موفق باشند باید جناح سیاسی آنها نیزبا دولت همگون باشد.

وی اظهارداشت:ما درگذشته نسبت به این عزل ونصب های وزارتخانه آموزش عالی به آقای فرجی دانا واکنش نشان دادیم و اعلام کردیم این تغییرات باید بانگاه به بیانات مقام معظم رهبری ازدانشگاه صورت گیرد اما این موضوع ازسوی ایشان جدی گرفته نشد.

نماینده مردم تربت حیدریه درادامه به بیانات مقام معظم رهبری در ماه رمضان امسال در جمع اعضای دولت و نمایندگان مجلس اشاره کردوگفت:ایشان دو توصیه به کارگزاران و مدیران ارشد جمهوری اسلامی داشتند:1- تلاش برای اجرایی کردن جهاداقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مردم و فراهم آوردن زمینه های اشتغال و تولید ملی و .. 2- رشد علمی در دانشگاه و محیط های علم و تربیت متوقف نشود و مسایل تند سیاسی به دانشگاه ورود پیدا نکند. 


وی درادامه به انتظارکمیسیون آموزش از وزیرعلوم اشاره کرد وگفت: اعضای کمیسیون،اجرایی شدن بیانات معظم له را از وزیرعلوم خواستار هستند و خواهان این هستند که محیط بصیرت علمی محیطی سیاست زده نباشد و افکار تند در آن جایی نداشته باشد.

خسروی درپایان گفت وگوباشفاف تصریح کرد:اگرچه تعاملات خوبی میان کمیسیون آموزش و وزارت علوم و آموزش وپرورش برقراراست اما عزل ونصب های صورت گرفته در آموزش عالی مورد تایید کمیسیون نیست زیرا بادیدگاه سیاسی افراطی صورت گرفته و کمیسیون آموزش در اولین جلسه خود موضوع عزل فرهاد رهبر،ریاست دانشگاه تهران را بررسی می کند.





تاریخ: چهار شنبه 30 بهمن 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 153
بازدید دیروز : 19
بازدید هفته : 174
بازدید ماه : 519
بازدید کل : 110258
تعداد مطالب : 501
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

آدرس دفاتر ارتباطات مردمی استاد خسروی :

دفتر تهران : تهران ، میدان بهارستان ، ساختمان مجلس شورای اسلامی - دفتر نمایندگان - طبقه سوم - اتاق شماره 316 تلفن : 33523901- نمابر : 33503294

دفتر شهرستان : تربت حیدریه خیابان کاشانی - بین کاشانی 8 و 10 ، جنب بانک ملی ، پلاک 160 ، طبقه فوقانی تلفن : 2235113 - 0531 نمابر : 2235114 - 0531

شهرستان زاوه - دولت آباد - خیابان امام رضا - بین امام رضای 32 و 34 تلفن : 3725560 - 0532

شهرستان مه ولات - فیض آباد - خیابان شهیدبهشتی - شهیدبهشتی 45 تلفن : 6727870 - 0532


لطفا نظرات ،پیشنهادات و انتقادات خود را با ما درمیان بگذارید- با تشکر مدیر سایت